Verkoop je een product of een beleving?

Ik wil je inspireren, zodat je meer focus krijgt in je onderneming. 
Hoe dan?
Niet eerst door het verzamelen van demografische gegevens of het maken van een fictief persona.
Maar door te starten bij jou! 
Jouw unieke waarde vaststellen door het bepalen van kernkwaliteiten, talenten, passie en expertise. Wanneer je weet waar jij beter in bent dan anderen weet je waar je kracht voor je klanten ligt.
Stel… Je bent een bloemist en buiten kennis van bloemen en planten ben je super creatief en altijd up to date over de nieuwste interieurtrends.
Bij de meeste zaken staat alles gepresenteerd in bakken en staan 10 dezelfde cadeau arrangementen klaar. 

Met jou kennis en expertise weet je de juiste vragen te stellen om een plant aan te bevelen. Weet je mij te vertellen hoe ik deze moet verzorgen en verkoop je de juiste pot, aarde en voedingsstoffen erbij. 

Maar je weet mij ook te vertellen welke planten bij welke interieur stijl passen en welke trends er zijn.
Je assortiment staat gepresenteerd op kleur en materiaal en je hebt hiervoor unieke inspiratie hoekjes ontwikkelt.

Je past arrangementen persoonlijk aan op de ontvanger en je kunt in je zaak thee kopen en drinken van verse planten (munt, citroenblad, kamille) of misschien zelfs gebak eten met eetbare bloemen.

Je adverteert op interieurforums, deelt wekelijks de nieuwe trends op insta en staat in nauw contact met je klanten. Waardoor je weet wat je wel en niet inkoopt. De lokale meubelwinkel werk je mee samen. Verjaardagen van je klanten vergeet je niet, dan krijgen ze een persoonlijk bloemetje. 

Veel meer beleving en focus!