Tips voor een optimale winkelindeling

Je herkent dat vast wel als je op een groot feest de ruimte binnen komt..Wow! 
Je oriënteert je eerst maar eens waar de jarige is of waar je je jas kunt hangen.
Daarna kijk je rond of er bekenden zijn en uiteindelijk, niet al te onbelangrijk, waar de bar is.
Het gezelschap en de muziek bevalt ook dus dat belooft nog een dolle avond te worden.
 
Ondernemer, klanten in de meeste winkels ervaren dit ook.
Ze hebben eerst even nodig om binnen te komen.
Een warm welkom en een goede doorloop door middel van een uitnodigende presentatie en een passende looproute is dus belangrijk. 
Evenals goed zicht om je te oriënteren waar wat zich bevindt door zichtlijnen in je winkel te gebruiken en duidelijke signing.
Geef het vorm met een passende sfeerbeleving die de klant prikkelt afgewisseld met plekken in de winkel waar je van alles aan de vingers blijft plakken. Ook wel hotspots genoemd met verrassende presentaties.
En als het personeel dan ook nog eens past binnen deze hele beleving, kan het feest niet meer stuk.
 
Nu is het vaak het volgende: jij kent je winkel op je duimpje en loopt nog met de lichten uit door naar achteren.
Probeer eens morgenvroeg als je weer naar binnen loopt om eens kritisch binnen te komen, alsof het je eerste bezoek is. Wat valt je als eerste op? Of wat valt juist niet op? Wat zie je en roept het dat unieke gevoel op welke jij aan je klanten wilt meegeven? Vraag het ook eens aan anderen of neem contact met mij op voor een kop koffie en vrijblijvend advies.