De kracht van een unieke etalage

Uit ervaring weet ik dat de etalage voor veel winkeliers een ondergeschoven kindje is.  Ja, hij wordt wel bijgehouden maar heeft niet altijd de hoogste prioriteit. Het kost namelijk veel tijd om de etalage te veranderen en het kost ook aardig wat materiaal als je steeds een nieuwe presentatie zou willen maken. Tijd en geld dat je misschien anders zou willen spenderen. 

Maar wat als ik je vertel dat een klant die jou online vindt en langs de winkel rijdt kan afhaken. Het beeld dat jij online gaf voldeed niet aan zijn/haar verwachtingen. Of dat een passant het idee heeft dat deze winkel niets voor hem is omdat de winkel van buiten, hem of haar niet aanspreekt. Terwijl hij of zij juist jouw ideale klant is? Het kan zelfs zo zijn dat klanten die je winkel regelmatig bezoeken, niet overtuigd raken om nog een keertje extra binnen te lopen als er al maanden dezelfde etalage te zien is. Verandering van spijs doet eten.

Ik ben ervan overtuigd dat je etalage je visitekaartje is. De uitnodiging om binnen te lopen. De brug tussen het koopmotief van de klant en  jouw winkel-identiteit of die van je merk. Een gelegenheid om te entertainen, te inspireren en op te vallen.

Nieuwsgierig geworden? Lees hieronder hoe dit proces werkt.

 

Wat kun je verwachten?

Intake en ruimte analyse

De intake vindt plaats in jouw winkel.  We bespreken de boodschap die je wilt uitdragen, met welk resultaat en welke klant je wilt bereiken. Ook kijk ik naar je visuele identiteit. Welke kleuren, materialen of presentatievorm past bij jouw winkelconcept? Dit maakt dat klanten je herkennen en zich kunnen verbinden met je winkelstijl. Tevens doe ik een ruimte analyse van de etalage waarbij ik kijk op welke wijze de presentatie het beste tot zijn recht komt. Denk aan: aanlooproute, zichtlijnen, lichtinval en het opmeten van de ruimte.

Planning en advies

Zodra ik alle informatie uit de intake verzameld heb ga ik aan de slag met het maken van een planning en advies. Wil je je etalage vaker in het jaar laten vervangen dan is het verstandig om vooraf een planning te maken.  Rekening houdende met feestdagen, lokale gebeurtenissen of bijvoorbeeld de bezoekfrequentie. Hierdoor kan op tijd de bijbehorende productvoorraad of winkelpresentatie afgestemd worden op je etalage. Maar denk ook aan bijbehorend marketingmateriaal, zoals prijskaarten en andere rekwisieten. 

Uitwerking

Yes! De boodschap is helder en we hebben afgestemd wat er dient te gebeuren en wanneer. Tijdens de uitwerking ontvang je een sfeerkaart waarop (zoals het woord het al zegt) de sfeer te zien is van de etalage. Je ziet hier welke kleuren gebruikt worden, welke materialen en welk totaalbeeld er ontstaat. Zo kom je niet voor verrassingen te staan. In deze fase kunnen we nog wijzigingen aanbrengen.

Materiaal huur

Alle etalagepresentaties worden met heel veel enthousiasme en creativiteit op maat samengesteld. Zodat jouw etalage voldoet aan een unieke winkelbeleving. Het presentatiemateriaal hoef je daarom niet zelf aan te schaffen. Daar zorg ik voor, in ruil voor een vaste materiaalhuur per afgesproken periode. Hoe vaker je je etalage vernieuwd, des te goedkoper de materiaalhuur.

Opbouwen

Joepie, ik kom de etalage bij je opbouwen. Dat is altijd een feest! Wanneer jij zorgt dat de etalage leeg en schoon is, zorg ik voor de rest.

 

Afbouwen

Geen zorgen, na afloop bouw ik de etalage ook weer af. Of deze nu verwisseld dient te worden of niet.

Wat kost het jou

Alle prijzen zijn exclusief BTW.

* Betaling per maand is mogelijk met een toeslag van € 7,50 administratiekosten. Eenmalig maatwerk is mogelijk in overleg.

Mocht je een informatief gesprek willen klik dan op de onderstaande button.