Wat houdt retailstyling in?

Bij retailstyling denken de meesten aan het gestylede- en decoratieve aspect in de winkel. 

Voor mij gaat retailstyling veel verder. Jouw winkel is het centrale punt van alles wat er gebeurt tussen jou, je klanten, je producten, de maatschappij en online. Retailstyling is in mijn ogen de lijm die deze punten visueel verbindt in jouw winkel. Dit betekend dat we ook veel verder moeten kijken dan een esthetisch mooi geheel. Om dit te bewerkstelligen kijk je naar de missie en de visie, oftewel de winkelidentiteit. De doelgroep en welke klantreis deze maakt. Trends en commercie en het productassortiment.

Deze informatie kunnen we vertalen naar kleur, vorm en materiaal. Die je toepast in je etalage en op je winkelvloer.

Het nieuwe retailen gaat dus niet meer alleen over koop en verkoop maar over het maken van verbindingen. Het multifunctioneel gebruik van de winkel. Zodat winkels integreren in het leven van mensen. Met loyaliteit als gevolg. Wat leidt tot vaker terugkerende klanten. 

En dat is iets wat jij natuurlijk graag wilt.

Wist je dat een aankoop voor 90% bepaald wordt door emotie en niet door ratio. Zo kan het koopmotief van een schoen zeer divers zijn. De schoen is mooi, de schoen laat ons mee doen aan een trend of we willen een sportschoen. Retailstyling neemt de klant mee in de juiste beleving om hem/haar te stimuleren tot aankoop. 

Wat kan ik voor je doen?

Winkelcheck

Je staat vaak fulltime in je winkel en buiten het verkopen van je producten zijn er zoveel verschillende zaken waar je je nog mee bezig dient te houden. Inkoop en contacten met leveranciers, voorraadbeheer, financiële werkzaamheden, social media, service bieden aan je klanten , verkopen en ga zo maar door.

En dan komt je winkelbeeld daar ook nog eens bij. Hierdoor ontstaat er vaak een blinde vlek, wanneer het gaat om je winkelbeleving. Om deze reden heb ik de winkelcheck ontworpen. Zodat ik met een frisse blik naar je winkel kan kijken. 

Wat kan een winkelcheck je nog meer brengen?

  • De winkelcheck laat je zien waar verbeterkansen liggen omtrent je winkelbeleving
  • Het controleert of je assortiment, prijs en promotie visueel zichtbaar en herkenbaar zijn voor je klant. En of je hiermee de juiste klant aantrekt.
  • Wanneer je er aan denkt om iemand aan te nemen wil je in woord en beeld uitleggen wat jij verwacht van je winkelbeeld. Hoe dienen de producten te worden gepresenteerd bijvoorbeeld. De winkelcheck is hier een voorbereiding op.
  • Je hebt een beter overzicht van verkoop sterke en verkoop zwakke zones in je winkel.
  • Je controleert of je collectie aantrekkelijk gepresenteerd is en of deze rekening houdt met bijvoorbeeld de omzetsnelheid, het volume en/of koopmotieven. 

Wat kost het je?

Deze prijs is exclusief BTW. Styba is gevestigd in Heerlen, Zuid Limburg. Voor winkelbezoeken buiten deze provincie geldt een extra reistoeslag van 0,19 cent per kilometer.